7 поширених міфів про UX/UI-дизайн

7 поширених міфів про UX/UI-дизайн

Перший міф: UX те саме, що і UI

Одна з найбільш популярних помилок. Люди, які не працюють у цій області, можуть подумати, що ці дві дисципліни однакові по своїй суті, бо зазвичай їх згадують відділяючи лише похилою рискою. Але насправді це не так.

UX означає User Experience і означає взаємодію кінцевого користувача з компанією, її продуктами і послугами. Іншими словами, це процес визначення проблем користувачів і їх рішення до того, як вони усвідомлюють це. UI означає User Interface і має на увазі роботу з колірними кодами, кнопками, формами, шрифтами і візуальною ієрархією. Він відповідає за візуальне сприйняття продукту, роблячи інтерфейс більш привабливим та естетичним. Отже, як бачите, UX – це більше наука, а UI – більше мистецтво.

Деякі люди можуть подумати: «Чому UX перекриває UI? Це різні дисципліни, які взаємодіють один з одним, а не є вкладеними». І вони будуть праві. Однак давайте розглянемо основні етапи процесу розробки UX:

  • Постановка задачі. На цьому етапі ви намагаєтеся визначити свій бренд, цільову аудиторію і кінцеві результати. Ви повинні зрозуміти, з якими проблемними моментами зіткнеться користувач, відповівши на наступне питання: що з ними не так?
  • Дослідження. Ця стадія стане «кров’ю» вашого проекту. Проблеми, які ви виявите і з якими ви впораєтесь, стануть фундаментом для життя вашого продукту.
  • Аналіз. На цьому етапі ви будете, очевидно, аналізувати всю зібрану інформацію з попереднього етапу, щоб визначити найбільш важливі моменти.
  • Дизайн. Тут починається «художня» частина. Іншими словами це будівництво: припливу користувачів; макетів; кольорів; кнопок; іконок; зображень; компонентів. Схоже на речі, які стосуються UI, чи не так? Весь цей етап про дизайн користувальницького інтерфейсу і його принципи. Тут ви повинні розробити дизайн з точки зору вашого продукту або послуги та керівних принципів бренду.
  • Запуск. Зазвичай це останній етап, на якому ви публікуєте фінальну поліпшену версію вашого продукту. Взагалі, це не останній крок, тому що вам доведеться повернутися до аналізу, щоб оцінити ваші удосконалення незалежно від того, досягли ви успіху чи ні.

З огляду на сказане вище, ви можете легко визначити різницю між UI і UX, їх кінцевими результатами, процесами і баченням.

Другий міф: користувачі не продивляються сторінку

Одна з найбільш поширених помилок полягає в тому, що дизайнери, розробники і менеджери схильні вважати, що люди зазвичай не продивляються сторінку повністю, і вірять, що немає необхідності надавати інформацію в нижній частині веб-сторінки або мобільного додатка.

Вони можуть мати рацію, так як вся важлива інформація майже завжди знаходиться у верхній частині, але для того, щоб люди могли скролити, слід дотримуватися кількох принципів дизайну і надавати цікавий контент.

Майте на увазі, що контент у верхній частині сторінки буде як і раніше залучати найбільшу увагу, а також він вкрай важливий для користувачів при прийнятті рішення, чи варто взагалі читати вашу сторінку.

Третій міф: ви такий же, як і ваші користувачі

При проектуванні, скажімо, веб-сайту, деякі дизайнери припускають, що всі такі ж, як вони. Вони розраховують на те ж бачення, ту ж логіку, функціональність і емоції при використанні продукту. Це викликає сильне відхилення від погляду на продукт звичайних людей і зазвичай призводить до поганого дизайну. Чому?

Проблема в тому, що ви, як дизайнер, вже багато знаєте про свій продукт, його переваги та недоліки. Ви знаєте, як це працює, плюс до всього у вас є глибокі знання про бекграунд. Насправді це не так важливо, тому що користувачі всього лише хочуть, щоб все необхідне можна було зробити на вашому сайті.

Багато з ваших користувачів потрапляють на ваш сайт або використовують ваш продукт вперше. Деякі з них переслідують певну мету і використовують ваш продукт, тому що вважають, що він допоможе їм досягти цієї мети. А інші обережно намагаються його використовувати, бо невпевнені через попередній досвід, який залишив їх незадоволеними.

Як цього уникнути? Провести дослідження. На щастя, є безліч інструментів і методів, які ви можете використовувати, щоб легко зрозуміти поведінку і емоції вашої цільової аудиторії. Наприклад:

  • Опитування – набір конкретних питань, які розповсюджуються серед великого числа респондентів з метою виявлення проблемних ситуацій.
  • Інтерв’ю користувачів – проведення бесіди з поточними (або потенційними) користувачами з метою отримання результатів з точки зору їх переваг, поведінки і бачення продукту.
  • Юзабіліті-тестування – набір конкретних завдань, що надаються користувачеві для визначення проблем користувачів.

Дослідження – ваші кращі друзі, і ними не слід нехтувати, навіть якщо ваш час обмежений. Це допоможе вам виявити проблеми, з якими можуть зіткнутися користувачі і вирішити їх.

Четвертий міф: дизайн = хороший зовнішній вигляд

Багато людей по всьому світу визначають дизайн як щось візуально привабливе і елегантне. Вони схильні вважати дизайн швидше красою, візуальним результатом, ніж самим процесом. Це докорінно не правильно. Дизайн – це скоріше те, як сайт працює, а не виглядає і відчувається. UX-дизайн не тільки візуально привабливий (наприклад, ілюстрації і графіка), але і функціональний.

Що дизайнери говорять про те, як вони розуміють дизайн:

Що для мене дизайн? Це розуміння того, що краще вирішити проблему до того, як знайдете найпростіше рішення.”

Дизайн – це план розміщення елементів таким чином, щоб найкращим шляхом досягти певної мети.”

Таким чином, мета якісного дизайну – конкретно вирішувати проблеми. Дизайн заснований на розумінні того, як користувачі бачать світ, як вони себе ведуть і які емоції вони відчувають. Мова йде не тільки про кольори і стилі шрифту, а й про дослідження, тестування і науку.

П’ятий міф: більше варіантів вибору = більше задоволення

Ні. Це ще одна помилка. Так, вибір – це добре, і користувачі точно задоволені, якщо вони контролюють те, що роблять.

Незважаючи на це, чим більший вибір пропозицій, тим складніше зрозуміти сам продукт, його інтерфейс і функціональність. Деякі дослідження показали, що занадто велика кількість варіантів вибору призводить до «паралічу рішення» – повної відсутності здатності прийняти рішення.

Це призводить до розчарування, яке в результаті служить причиною відмови від використання вашого продукту. Іншими словами, зі збільшенням часу прийняття рішення користувальницький досвід погіршується. Ви ж не хочете, щоб це сталося?

Закон Хіка говорить, що «час, необхідний для прийняття рішення, збільшується зі збільшенням кількості і складності вибору». Таким чином, дизайнери повинні надати оптимальну кількість варіантів, щоб максимізувати результат.

Таким чином, необхідно спростити вибір для користувача, розбивши складні опції на більш дрібні, або об’єднати аналогічні в одну. Ви навіть можете виділити або підкреслити рекомендовані варіанти, щоб уникнути інформаційного перевантаження і паралічу рішень.

Шостий міф: користувачі здійснюють оптимальний вибір

Було б ідеально, якщо б клієнти приймали оптимальні рішення на основі продукту або послуги. Теоретично, вони переглядають сторінку, щоб знайти якусь конкретну інформацію, але дослідження показали, що це не так, і користувачі, як правило, вибирають перший більш-менш задовільний варіант, який впадає в очі.

Іншими словами, люди вибирають посилання, яка навіть трохи пов’язане з тим, що вони шукають, і очікують якогось конкретного результату від цього посилання.

Намагайтеся зробити варіанти як можна більш зрозумілими, надайте можливі результати того, чого слід очікувати, і намагайтесь передбачити і дослідити кожен сценарій, навіть той, що, на вашу думку, є найменш вірогідним, тому що, згідно з законом Мерфі, «Все, що може піти не так, піде не так».

Сьомий міф: люди читають в Інтернеті

По суті, люди читають в Інтернеті в певному матеріалі кожне слово лише тоді, коли їм дійсно цікавий контент. Але в цілому вони просто переглядають сторінки за ключовими словами, які трапляються їм на очі і, швидше за все, пропустять непотрібну інформацію.

Але коли ж насправді люди читають? По-перше, коли вони дійсно зацікавлені в змісті тексту. По-друге, коли інтерфейс добре структурований і організований.

Тому намагайтеся правильно організувати ієрархію вашого контенту, розділіть його на абзаци (якщо тексту забагато), проекспериментуйте з контрастом і визначте ключові слова кожного абзацу, щоб донести до читача необхідну інформацію.

Висновки

Обов’язково робіть свої власні дослідження. Продукти, послуги, і цільова аудиторія істотно відрізняються один від одного. Тому ніколи не забувайте, що дослідження – ваші кращі друзі і надійна основа для майбутнього вашого продукту.

Не намагайтеся спрямовувати всі зусилля тільки в сторону дизайну. Естетика і оформлення не служать найважливішою частиною вашого продукту. Він повинен вирішувати проблеми, а не створювати їх.

Джерело: https://vc.ru/design/76884-sem-rasprostranennyh-mifov-o-ux-dizayne

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *