Роль кольору в UX

Розуміння походження кольорів є ключовим аспектом створення кольорової палітри, яка добре працює в цифровому дизайні. Хоча деякі дизайнери вважають, що забарвлення – чисто естетичний вибір, воно насправді є ключовою складовою впливу дизайну на користувачів, тобто впливу на UX (User Experience).

Добре продумана палітра кольорів може змінити дизайн від “хорошого” до “чудового”, тоді як посередня або погана кольорова палітра може погіршити загальний досвід користувача і навіть заважати його можливості користуватися сайтом чи додатком. Головна мета дизайну продукту або послуги – викликати інтерес до них таким чином, щоб покупець здійснив придбання цього продукту чи послуги або почав користуватися ними. Можна використовувати багато зачіпок, на зразок яскравих кольорів, працювати на асоціацію, але все таки, кожен колір хороший для свого. 

Хоча теорія кольорів взагалі є складною темою, а використання кольору в UX-дизайні охоплює набагато більше, ніж просто створення палітри, яка виглядає приємно. Після того, як дизайнер вивчає основи, однією з найкорисніших частин теорії кольорів є навчання включати в дизайн більше несподіваних кольорів.

 

Сіро/біло/синя кольорова палітра є дуже ефективною для фінансових сайтів, оскільки синій колір найчастіше асоціюється з довірою в кольоровій психології.


Психологія кольору

Теорія кольорів та психологічний вплив, які колір може мати на користувачів, є складною та часто суб’єктивною темою. Але є певні аспекти, які можна вирішити на більш універсальному рівні.

Такі речі, як загальні значення основних кольорів (первинні, вторинні та третинні), традиційні кольорові палітри та культурні варіації кольорових значень – все досить просто. Дизайнери можуть легко засвоїти ці основи та застосувати їх у своїй роботі. Але є більш точні моменти, які потрібно дізнатися, коли мова йде про використання кольорів в UX-дизайні.

Емоційним впливом кольорів інтерфейсу не слід нехтувати. І хоча деякі кольори є «універсальними» в дизайні UX (наприклад, чорний, білий і сірий, принаймні один з них використовується практично у кожному хорошому дизайні), кольори, з якими вони поєднуються, можуть мати величезний вплив на сприйняття користувача.

Звичайно, спосіб використання кольору також може мати вплив на його сприйняття. Наприклад, синій, який використовується в якості основного кольору в сучасному мінімалістичному дизайні, матиме зовсім інше відчуття, ніж той же синій, який використовується в якості акцентного кольору в більш складному, фірмовому дизайні.


Культурні відмінності в кольорі

Одна проблема, яку, як правило, не помічає дизайнер – це культурні відмінності, які можуть існувати в різних кольорах. Наприклад, у багатьох західних культурах білий колір асоціюється з такими речами, як чистота, невинність та надія. Але в частинах Азії білий колір асоціюється зі смертю, трауром та нещастю.

Важливо, щоб дизайнери розглядали культурні наслідки своїх кольорових палітр на основі призначеної аудиторії продукту чи веб-сайту. Якщо продукт буде орієнтований на світову аудиторію, не забудьте збалансувати кольори та зображення, які використовуються для запобігання проблем. Якщо продукт буде орієнтований лише на певну культуру, дизайнери можуть приділяти менше уваги тому, який вплив має обрана палітра для інших культур.


Відповідність UX кольорів до бренду

Бренд відіграє ключову роль у створенні кольорової палітри. Але це не єдиний важливий фактор. Галузь також є ключовою, як і кольори, які вже використовуються конкурентами. Використання кольорової палітри, яка майже ідентична основному конкурентному бренду, є прекрасним способом загубити свою брендову ідентичність.

Перший крок до створення кольорової палітри, яка підтримує цінності бренду, – це зрозуміти значення різних кольорів. Ось основна інформація про те, що означають різні кольори:

  • Червоний – колір небезпеки та пристрасті, а також хвилювання. Це дуже сильний колір і може викликати сильну реакцію у людей. Освітлення в рожевий колір робить його більш жіночним і романтичним, тоді як затемнення відтінку до бордового кольору робить його більш приглушеним і традиційним.
  • Помаранчевий – дуже креативний колір, який також асоціюється з пригодою та молоддю. Він також може викликати ретро почуття.
  • Жовтий – щасливий, оптимістичний та життєрадісний. Він популярний у дизайнах як для дітей, так і для дорослих. Більш пастельні відтінки часто використовуються як гендерно нейтральний дитячий колір, тоді як яскраві жовті популярні в креативних дизайнах. Темніші відтінки жовтого стають золотими, що асоціюється з багатством і успіхом.
  • Зелений має різноманітні асоціації. З одного боку, він викликає почуття багатства (особливо темніші відтінки), а з іншого – сильно пов’язане з екологією та природою. Лаймовий зелений часто асоціюється з оновленням і зростанням.
  • Синій найчастіше асоціюється з вірністю та довірою. Більш яскравий синій може бути пов’язаний із спілкуванням, тоді як глухіший та темніший може асоціюватися із сумом та депресією. Синій – найуніверсальніший у світі колір, що може пояснити, чому так багато компаній обирають блакитні відтінки для свого брендингу.
  • Фіолетовий – ще один відтінок із різноманітними значеннями. Він давно асоціюється з багатством (оскільки фіолетовий барвник був рідкісним у багатьох давніх цивілізаціях, він був зарезервований для заможних сімей). Але він також пов’язаний з таємничістю і духовністю. 
  • Чорний передбачає вишуканість і розкіш. Однак це також має зв’язок зі скорботою та негативом. Залежно від інших кольорів UX, які використовуються поряд із чорним, він може показувати себе сучасним або традиційним, формальним чи випадковим.
  • Білий асоціюється з чистотою. Білий колір також дуже популярний у мінімалістичному дизайні, завдяки його нейтральності та простоті. Як і чорний, білий легко набуває характеристик інших кольорів, з якими він використовується.
  • Коричневий (який насправді є темним відтінком помаранчевого) асоціюється з землею. Він також пов’язаний з природою і навіть затишком. 
  • Сірий має різні значення, залежно від контексту. Він може бути консервативним і витонченим або тужливим і нудним. Може бути беземоціональним.
Знання цих основних кольорових значень дає дизайнерам міцну основу, на якій можна будувати кольорову палітру для будь-якої марки чи товару.

Висновки

Хоча теорія кольорів є складним предметом, освоїти ази не особливо складно. Звідти дизайнери можуть спиратися на свої знання, щоб створити більш різноманітні та витончені кольорові палітри для своїх продуктів.

Добре розроблена палітра кольорів, особливо така, яка включає деякі несподівані відтінки, – це не просто естетичний вибір. Така палітра може мати вплив на користувачів. Цього і добиваються розробники UX , щоб створити краще враження від продукту.

Джерела
  1. https://medium.com/@levogrin/значение-цвета-в-брендинге-и-в-рекламе-4254f94a497c
  2. https://studbooks.net/893360/marketing/tsvet_kulture
  3. https://marketer.ua/ua/psihologiya-tsveta-v-reklame/
  4. https://www.toptal.com/designers/ux/color-in-ux

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *